Rossz PC játékok sorozat

Blogomon elemezve bemutatom azokat a játékokat, amelyeket lehetőség szerint ne vegyél meg!

Friss topikok

Rossz PC játékok sorozat

Kis klippekben szeretnék bemutatni olyan játékokat, amelyeket lehetőség szerint kerüljetek! Ezen kívül más szórakoztató képek, videók, jó és rossz játékokról egyaránt. Elérhetőség: rosszpcjatekok@gmail.com

Firka

Ami nem került be: 'Spec Ops: Ranger Assault'

2009.10.16. 10:40 :: freddyD

freddyD: 51JSRWMPGFL. SL500 AA280

Lehetett vagy 9-10 éve, hogy testvérem megvette a Spec Ops nevű játékot EVM kiadásban (azon belül a remek Sold Out verzióban), mert ugyebár nagyon frankó kis borítója volt, illetve azt hinné az ember, hogy ez is egy ilyen Rainbow Six szerű akármi lesz.

Emlékszem, hogy ahhoz képest, mennyire virult, hogy vett egy ilyen csodát, alig játszott vele. Gondoltam, csak nem lehet olyan rossz, kipróbálom én is. Nos, megértettem elég hamar, miért porosodik a polcon.

Az első évadban be is akartam mutatni a Spec Ops-ot (főleg miután jó páran ajánlották, hogy csináljak róla videót), fel is telepítettem, de egyszerűen nem jött össze. Erről leginkább a grafika tehetett. Tudjátok, hogy én nem vagyok hisztis, ami a grafikát illeti. Nálam vagy hatodrangú tényező. De ennél egyszerűen olyan ocsmány volt, hogy már szinte játszhatatlan lett emiatt. Nem szabad elfelejteni, hogy 1998-ban járunk, amikor szerintem akkor voltak a leggázabb játékok.  Miután a legelvakultabb nerdök ráizgultak Tomb Raider hegyes 3D-s cicieire, minden létező játék nyomulni akart a 3D technológiával, amely azonban még messze nem volt toppon. Mindig is azt gondoltam, hogy maradtak volna még egy ideig a 2D-nél, amíg a technológia már rendesen adott volt a továbblépésre. Azt nem született volna ennyi elsiettetett korcs.

freddyD: spec

Szóval egy ilyen szörnyszülött a Spec Ops is, amelyben összeolvadnak a színek, az ellenséges katonát helyenként nem lehetett észrevenni, mert ugyanolyan pixeles volt, mint a háttér. Erről nem tudtam volna videót készíteni, mert míg felveszem, lekonvertálom, az egészből nem lehetett volna látni szinte semmit. Úgyhogy az egész kudarcra volt ítélve.

Az irányítás is elég szokatlan volt, ha jól emlékszem a második pályánál már mindig le is installáltam az egészet, mert elment az életkedvem.

Fel akartam venni nektek jeleneteket, hogy nagyjából legyen valami fogalmatok az egészről, de már telepíteni sem engedi magát, nem tudom, pár éve hogy sikerült. A játékmenet olyasmi mint az Operation Flashpoint (amelyet NEM fogok bemutatni, hiába kéri ezt is sok ember).

Az egészből volt második rész is, amit persze már nem vettünk meg. Interneten nem sokat találtam a legelső részről, nem gondoltam volna, hogy mára ilyen elfeledett darab.

Emlékszik valaki tőletek erre a csodára? Hasonló a véleményetek róla?

Youtube-on találtam egy videót, egy későbbi részből. Ez a Playstation-ös verzió és szebb a grafikája, mint az enyémnek, de a játék stílusa ugyanolyan. 

59 komment

Címkék: spec ops

A bejegyzés trackback címe:

https://rosszpcjatekok.blog.hu/api/trackback/id/tr91453667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

balazs_88 · http://civiltulkapas.blog.hu/ 2009.10.16. 10:46:49

Naná hogy emlékszem, azt hiszem 99ben vagy 2000ben a PC Guru-hoz teljes játék volt. Akkor nagyon rácsodálkoztunk és mindig azzal próbáltunk játszani de annyira nehéz ( az általad is mondott okok miatt) hogy az első pályán is csak kóddal mentünk át. Sajnos (?) azóta nekem sem indul el.

balazs_88 · http://civiltulkapas.blog.hu/ 2009.10.16. 10:47:42

Ja és van ám neki 2. része PC-re is.

-=NesTea=- 2009.10.16. 11:17:59

en inkabb nem probalom ki :S

kfa 2009.10.16. 11:22:44

Freddy, ha szerinted 1998-ban voltak a leggázabb játékok a szar 3D-s próbálkozások miatt, akkor javaslom nézz utána mikor jöttek ki az első counter strike verziók és azoknak mekkora sikere is volt. Lehetett már akkor is jót alkotni csak akarni kellett.

freddyD 2009.10.16. 11:47:52

@kfa: Nem tagadom, hogy voltak akkor is már igen csinos 3D-s próbálkozások. De kb 1 jóra jutott 5 ocsmány.
És ha jól emlékszem a legelső GTA is akkori, szóval voltak nagyszerű játékok már akkor is.

anubys 2009.10.16. 12:05:44

nekem a trailer alapján tetszik, kicsi hasonlit a syphon filterre

Máté92 2009.10.16. 12:22:02

Ki tartja az Operation Flashpoint-ot rossznak?

Wolfi24 2009.10.16. 12:53:58

Nekem tetszett anno. Végig is vittem vagy kétszer. Engem valahogy nem zavart a grafika, de az viszont zavart, hogy nekem akkor 3D-s kártyám volt és így csak Sofware-s módban tudtam feltelepíteni. Mivel a játék akkoriban csak a 3Dfx-et támogatta. Úgy egy vagy két év után kiadtak hozzá egy OpenGL patch-et amitől szebb lesz a játék és már fut 3D-s kártyákon, de akkor már kellett a francnak. :D

Atilye · http://pcjatekokelemzes.blog.hu/ 2009.10.16. 13:23:30

98-ban, jött ki a szerintme eddigi legjobb játéksorozat 1. része a Half-Life,
Csak ajánlani tudom mindenkinek... De lehet, hogy 99-ben volt...

Kecso11111 2009.10.16. 13:38:37

Hát, Psxen elég jól néz ki:D nemtom lehet kipróbálom a playstationon mert tényleg jól néz ki:D

█ Fekete drazsé █ (törölt) 2009.10.16. 13:43:55

@Atilye: Igen '98 - ban volt...ki ne emlékezne arra a dátumra? :D
A legjobb játék!

JohnyWalker[HUN] 2009.10.16. 14:15:16

XDXD megvettem a pc gurut most csomagoltam ki rakom felfele a mesterlövészt:D ku*va izgatott vok:D:D
kiváncsi vok mire számíthatok(azt tudom hogy nem jóra :D)

2009.10.16. 14:26:37

@GeForce: nyugtatót meg drogot meg energiaital vigyél játék közbenre.nyugtató:stella miatt.drog:fogyatékos ellenfélmiatt.energiaital:hogy türelmed legyen végigvinni ott ahol nehéz.
utoexec.cfg-ben az elején keress ilyet:God "0" ezt írd át erre:God "1" és halhatatlan leszel!
Válasz erre

2009.10.16. 14:27:15

bocsi nem utoexec hanem autoexec

mr.vampire 2009.10.16. 14:33:09

Freddy hány éves tesód van?

Make 2009.10.16. 14:36:34

Nah jó azé '98-ban nagyon sok jó játék is volt akkor jelent meg a Half-Life 1. része, az UT-k és a Quake-k akkor kezdtek el népszerűsödni, és a Rainbow Six is (nah azzal pl játszottam és az vmi irányíthatatlan volt szentem, de lehet h csak azért mert attól már el vok szokva) és az előbb említett CS 1.6 igaz h a 3-d graf még gyerek cipőben járt, de aki értett a programozáshoz az meg tudta csinálni pl. nem akarok reklámozni :D

Skelly 2009.10.16. 15:41:29

Ez a játék nekem is megvan, de egyszerűen olyan ocsmány a grafikája, hogy ha sokat játszik vele az ember huzamosan, akkor hányingere lesz:D. Az irányításról meg inkább ne is beszéljünk... Ennek ellenére én majdnem végigvittem...

sQueaK 2009.10.16. 16:00:35

Nekem meg volt még a régi gépemen, bár nem indult el, nem tudom miért...ez olyan 5 éve lehetett, ahhoz képest h mindig megtalálom még sose játszottam vele, de még videót se láttam róla, tehát meglepett, h ilyen szar :D

Habbobitas 2009.10.16. 16:29:38

PIZZADOX, merre van az autoexe.cfg fájl?

algi 2009.10.16. 16:40:52

Hát, szerintem nem fejlődött volna a 3D grafika, ha nem próbálkoznak.

Amúgy szerintem az az időszak gázabb volt, amikor bejött a CD, és interaktív filmeket adtak el játék címén.

lifeguard · http://standbyvideos.blog.hu 2009.10.16. 17:05:16

Hú! Hát ez komoly! Jól néz ki, de ahogy freddy is írta, ez a PS-es változat.

Crash 2009.10.16. 17:06:20

@freddyD:
97-es a játék :)
És playstation-re és pc-re jelent meg.
Érdekes, ma már el nem tudnám képzelni a gta1-et kontrollerrel.

Chocho_GK 2009.10.16. 17:49:18

Azért megnézném én azokat a "szakértőket", akik szerint az Operation Flashpoint rossz játék... Hiába, nagy az Isten állatkertje!

Mellesleg '98-ban már nagyon is kiforrott volt a 3D, emlékezzünk csak az olyan klassz játékokra, mint a Resident Evil 2, a Half-Life, a Metal Gear Solid, a Thief, a Zelda... satöbbi-satöbbi, estig sorolhatnám. :)

~Melcsy 2009.10.16. 19:00:07

Erre a játékra még emlékszem régről :)

~Melcsy 2009.10.16. 19:02:13

@Chocho_GK:

Régi nagy kedvencek... Zeldát sajnos nem játszottam de nagyon jó lehet :D

zsírfeka001 2009.10.16. 19:07:36

ez nekem is megvan de én az első pályán sem jutottam tovább soha :D

2009.10.16. 19:19:02

@Habbobitas: a ...Canega/A mesterlövész/autoexec.cfg ott keress egy God"0"-t írd át erre:God "1"halhatatlanság.

2009.10.16. 19:22:06

@Crash: én eltudom képzelni mert a létező összes gta megvan a 2 london is már csak a csájnatovn varsz hiányzik pspre.ps2-m elromlott.többé nem tudok sok ps2 játékkal jáccani.:-(nembaj vanemulátorom.:-)nem tudom kezelni:-(neve:ePSXe.hogy kell használni?@Chocho_GK: főleg ha ojanok is vannak köztük mint te:-D

Cs@tLós 2009.10.16. 20:05:11

@PIZZADOX:
Szia! én is az epsxe-t használom, d az csak ps1 emulátor, ps2-es játékokat nem visz tudtommal.
Én a régi psx-es Crash játékokat szoktam vele játszani, gyerekkorom nagy kedvence, a mai napig azzal vagyok el a legjobban, meg a Banjo-Kazooie/Tooie párossal az N64-es időkből. Nekem itt megállt az idő a játékokat tekintve :)

freddyD 2009.10.16. 20:33:24

@Máté92: Csodálkoznál hány ember.
Én sem vagyok nagyon oda érte, de ez nem a játék hibája, hanem nekem kicsit túl igényes. Akármilyen hülyén is hangzik

Dreamkasztni 2009.10.16. 20:42:32

Tökéletesen egyetértek a gondolatmeneteddel Freddy, csak 4 évvel el vagy tájolva. A Playstation&SegaSaturn párossal indult az eröltetett 3D időszaka 94-től, és pont akkor ért véget mikor mondod, 98-ban, a Dreamcast-el. Persze mint csak és kizárólag PC játékos, lehet, hogy úgy tűnhetett az egész, ahogy te mondod.

natS 2009.10.16. 21:36:15

Én pont nem értek egyet, szerintem 98 elég nagy év volt a PC játékok életében. Grim Fandango, Baldur's Gate, Half Life, Unreal, Starcraft, Heart of Darkness, Abe's Exoddus, Battlezone...

Tehát nemhogy nem általánosítanék ennek az évnek a termésére vonatkozóan, de még ennek az évnek a 3D-s programjaira sem.

Példaként hoznám a rettenetesen ronda Dark Forces 2: Jedi Knightot (igaz, az még 97-es), ami szerintem játékmenet szempontjából bizony egy maradandó program lett.

mychael 2009.10.16. 21:43:54

Spec OPS? Nem ez a neve a Modern Warfare 2 ko-op játékának? Lehet, hogy innen szedték ki?

Lidérc · http://feldolgozasalatt.blog.hu/ 2009.10.16. 23:15:09

1998 az egy nagyon jó év volt a játékiparban, de ezt már többen elmondták, a cs az meg nem 98-as, 99-ben jelent meg az első bétaverzió, a 1.6 meg 2000akárhányban, úgyhogy azt ne vegyétek bele. :)

Ez a játék nekem is megvotl a pc gurunak hála, anno én is 1-2 órán belül töröltem, de vagy 5ször újra felraktam, hátha de aztán csak delete lett belőle. :)
Mégiscsak jó lenne belőle egy video.

Strelok! 2009.10.17. 00:30:45

@mychael:
Mivel a spec ops különleges alakulatot/speciális egységet jelent, ezért jóhogy. Ez egy általánosan elterjedt szó a katonai szlengben, nem ennek a játéknak a fejlesztői találták ki. A Modern Warfare 2 készítői sem hasraütésszerűen találták ki ezt a nevet, ott azért spec ops, mert egy párfős alakulattal kell tolni.
Hülyeséget beszélsz.

~Melcsy 2009.10.17. 11:14:54

@natS:

Igen a régi szép idők... Régebben azért szerintem nagyon jó játékok születtek - hangulatosabbak voltak, most meg mindenki a grafikát szidja nem tudom miért amikor egy játéknél az élmény a lényeg igazán - szívesen előveszek párat közülük ma is :)
(Ezek közül csak a HoD-re emlékszem egyik legelső volt amivel anno játszottam)

cky2k 2009.10.17. 11:49:43

Azért 1998 környékén igenis voltak jó játékok. Több kedvencem is akkor született, például a Half-Life első része, meg a Populos: The Beginning, ezek szerintem máig a világ legjobb játékai között vannak. Meg persze az első GTA-k is ekkoriak, azokat is nagyon szeretem.

bodzaital 2009.10.17. 13:16:04

Tényleg, voltak jó játékok akkor, 98-ban jött ki a quake, half life, counter strike, stb...

Strelok! 2009.10.17. 13:39:37

De jó, hogy most mindenkinek eszébe jutnak azok a jajdejó '98-as játékok :D Főleg hogy a quake 2 '97-ben, a quake 3 '99-ben, a counter strike pedig szintén '99-ben jött ki :D

~Melcsy 2009.10.17. 14:00:34

@Strelok!:

:D Hát igen... (Mindegy az év amúgy) Mindenki tévedhet néha azért ;)

kemotox 2009.10.17. 14:12:41

Aki szerint az Operation Flashpoint fos, az lőjje tartók magát. Köszönjük.

Lorde 2009.10.17. 18:45:51

Hát nem tudom, az Alien Anarchy is 3D-s akart lenni?Mivel ott is csak bevagdosták a robbanást, a dzsippet stb.

2009.10.17. 18:56:04

@Alkoholnemtes pénztár: mibajod?
@Cs@tLós: jó akor írd le hogy kell használni!használod!tudonod kell.pl a driver 2-t töltöm ott ilyenek a mappanevek(tartalmukat nem tudom hiszen még csak letöltöm):Cd1,Cd2,Savegame.na ezekkel mit csináljak majd?a crashnak van egy olyan rész hogy:crash:chrash bandicot.ez az első rész nem?van egy pálya ahol leveleken meg fákon kell ugrálni egy fojón.azt ismered azt a pályát?ott a vizesésnél van egy szakadék vagy mi.ott nem tudok átmenni.hogy kell?az az egyetlen működő játékom ps1-re.ja és a profilképed honnan van?tök jó.nem írom le az enyém honnan van.mindenki tudja.még freddyD-is tudja honnan van.

2009.10.17. 18:57:44

@Lorde: az fotorealisztikus vagy mijen játék.de inkáb szarealisztikus.

Crash 2009.10.17. 22:31:08

De az nagyon félreérthető az Anarchyban is, hogy képekből van összerakva, mert így csomóan azt hiszik, hogy arra utaltál, hogy az rossz megoldás.

Pár példa:
Legendás Duke Nukem 3d (kár volt megemlíteni, máris elő akarom venni :P), Doom-ok, meg asszem a quake is 2d-s ellenfelekből áll, mégse hasonlítanád soha az Alien Anarchy-hoz gondolom.

Ráadásul, a DN-ben is először úgy volt az alapverzióbál, hogy volt a billentyűs és az egeres irányítás. Nos ott is ilyen hülyén volt megoldva, hogy ha mozgattad az egeret, elindult előre meg hátra, persze működtek a w,a,s,d gombok, de ugyanúgy pd-vel és pu-al lehetett föl-le nézni.
És ha megnyomtad az u-t, akkor váltott át egeres körbenézhetőségre, viszont totálisan inverz volt (tehát felfele húzod az egeret és lenéz), és ez is megszokhatatlan.
Viszont mindennek hála kijött a Duke Nukem 3d:Atomic Edition, az alapjáték ugyanaz, viszont ezerszer jobb, kijavítottak benne csomó mindent és felturbózták a megjelenő objektumokat is, a beállításokon is sokkal többet lehetett állítani, kompatibilisebben működött (réginél hol volt hang, hol nem, zene meg nem is igazán volt) + kiegészítették egy plusz kampánnyal is. Bejátszásokat raktak bele, outrok-kal végződött és az irányításon is sokat dobtak. Szóval nagyot növelt az élvezhetőségen.
Visszatérve az is Anarchy fölött egy szinttel kezdte, de mai napig kedvenc játékaim közé tartozik.
Egyszerűen imádom, emlékek miatt ráadásul maximálisan nyugtató hatással hat :)
(röpke tíz év)

Lorde 2009.10.18. 10:54:07

@Crash: Én elhiszem, sok jó régi játék van, de gondolom, amiről te beszélsz, játékélményben százszor az Anarchy fölött áll....Mert abban a játékban ami a legrosszabb nem a grafika, hanem az értelmetlenség.Viszont a második már a grafika.De nem minden játékot az animáció határoz meg.
@PIZZADOX: Inkább szarealisztikus :) A fotorealisztikus is csak azt jelenti, fotókat akartak bevágni, sajnos eredménytelenül...

2009.10.18. 12:31:44

@Gucs: mert amikor elküldte akkor láttam az anarchysat.
@Lorde: 96-97 legjobb játéka a deformers.a duke nukem 3d az jó.nekem full magyarban megvolt.

Lorde 2009.10.18. 13:16:26

@PIZZADOX: Régen is tudtak jó játékokat készíteni.Mondjuk a Mario is ezelőtt világsiker volt, most meg már nem nagyon játszanak vele :D

Sakktanár 2009.10.18. 16:17:25

Szerintem FreddyD nem arra gondolt hogy 98-ba csak rossz játékok voltak... Hanem hogy akkoriban rengeteg elcseszett próbálkozás volt, sok "amatőr" cég 3D-t produkált, amikor még simán a 2D-s szinteb voltak.

Amúgy a Duke Nukem 3D atomic edition valóban iszonyú jó játék:D Én már vagy 800X végigvittem az összes epizódot, a mai napig játszok vele a 4 magos gépemen is :P

Derre 2009.10.18. 20:32:44

Hát én eddig még nem hallottam erről a játékról de most hogy így leírtad FreddyD nem is akarok :P

Egyébként ezen meglepődtem: A játékmenet olyasmi mint az Operation Flashpoint (amelyet NEM fogok bemutatni, hiába kéri ezt is sok ember). huhh hát ez mi?
Az emberek szerint túl nehéz vagy mi?:DDD
Elmondanám hogy az Operation Flashpoint eredetileg katonai szimuláció volt csak aztán kiadták mint játék és én szeretem:D
Jó tényleg egy comblövés és már kúszhatod végig a missziót de akkor is ez egy jó játék bár ízlés kérdése:D

Dirky 2009.10.18. 23:21:14

Emlékeim szerint azért ENNYIRE nem volt rettenetes a játék: a kor 3D motorjaira jellemző rengeteg bug és egy tényleg elhibázott nehézségi fokozat (alacsony szinten Rambo, magas szinten versenyfutás az órával) mellett egész jó hangulata volt változatos küldetésekkel (mondjuk a kabuli pálya a használhatatlan GPS miatt durva volt). Tipikusan az a játék, amit egy-két hónap csiszolgatással fel lehetett volna tornázni a kapott 60-80% közötti értékelésekről 80 felé.

Az OFP (ami játéknak készült, nem volt eredetileg katonai szim) pedig rengeteg bugja és rondasága mellett is stílusalapító game volt. Nem mellékesen épp azért, mert a Spec Ops kétfős rambózása helyett végre egyesítette a Rainbow 6 taktikai lehetőségeit egy igazi katonai környezettel.

Derre 2009.10.19. 19:10:05

Furcsa én valahol azt olvastam hogy az OFP egy katonai szimulátornak készült... na mindegy annak ellenére jó :)

Dirky 2009.10.19. 23:07:21

@Derre: Asszem csak a játékfejlesztés kései stádiumában határozták el, hogy lesz katonai verzió is, nem sokkal később tényleg ebből lett a VBS-1. De tényleg mindegy :)

REPARATUR 2009.10.20. 13:35:18

a második részének megvolt a demója. Az nekem nagyon tetszett. Ez egy trágya volt. az első pályát sem tudtam végigvinni a rövid idő és a tényleg botrányosan zavaró grafika miatt.

Lagra 2009.11.03. 19:33:50

Voodoo videó karikon ment csak "szépen" szoftveres módba ocsmány és lassú volt... nem volt ez olyan gáz játék.. én elvoltam vele anno :)

AR5T7 2009.12.22. 14:00:39

@Strelok!: 98' as a cs 1.5.. ami már szinte ugyanaz.. nem értem miért nem számolja senki bele 98-99 be a team fortress classicot..meghatározó játék volt, a team fortress 1 quake 1 motorra épülö változata után, ennél feljebb csak a team fortress 2 jutott, sajnos sok paraszt leértékeli az elsö tf-eket a grafikájuk végett.. (tf1 1996 -os !!!!!) és azt sem tudják honnan indult az egész.. de mind1..ez kijött, béke
süti beállítások módosítása