Kezd félelmetes lenni az a "fanatizmus", amit a City Interactive új megjelenése iránt tanusítotok. Megszámoltam, csak a múlt héten 18(!) e-mailt kaptam a "Sniper: Ghost Warrior"-ral kapcsolatosan. És ez tart már április óta, ahogyan ezt már a korábbi bejegyzésemben is jeleztem. Gyanítom a legtöbb embert a "Sniper" kifejezés varázsol el, mert sokan azt hiszik, hogy ez a Mesterlövész folytatása. Ez azonban nem igaz, másrészt van egy halom más Sniper és új City Interactive játék a piacon, miért pont ez kap ekkora figyelmet? Tényleg nem értem.
Legtöbben azt szeretnétek, hogy bemutassam, azonban erre nem sok esélyt látok, mert egyrészt nincs meg, illetve van egy halom más játékom is. Csak a City Interactive-tól van két más Sniper játékom, miért kéne még egy harmadik is? Ettől függetlenül a tovább után jöjjön egy kommentelői beszámoló és egy igen érdekes bug a játékból.
Dávid rögzítette ezt a csirkemutációt
És Cortez írta ezt a részletes beszámolót
Most végre kipróbálhattam a Mesterlövész következő részét a Sniper Ghost Warriort,szintén a City Interactive-tól. Hát mit mondjak a játékról. Látszik a City Interactive-on,hogy erőlködnek,de még mindig megvan a játék jellegzetes hülyeségei. Én pl pár problémát fel is tudnék neked sorolni ami a játék folyamán előjöttek:
1) Már a menüben ha felbontást állítasz akkor kilép a játékból és ha újraindítod a játékot csak akkor üzemel az új beállítás.
2) Minden létező akadályba beleakadok,legyen szó egy falécről vagy egy szikláról a földön.
3) Az ugrás kicsit mátrixosra van megoldva,mintha a gravitáció lecsökkent volna nullára.
4) Az ugrással még az is probléma,hogy ha te az ellenség háta mögé szeretnél kerülni egy másik útvonalon,akkor nincs olyan hogy átugrod a kerítést mert fennakadsz benne,közben máshol ugyan azt a magasságot kőből simán átugrod.
5) Nincs olyan hogy az ellenség hátába kerülsz! Ez kivétel olyankor mikor eleve háttal áll neked a katona és az övéire néz. Közben pedig mindig az ellenség arcába mész bele szemből. Mivel nem vagyok annyira figyelmes így általában az ellenség lát meg előbb,így ő kezd el elsőre tüzelni,megfosztva engem a csendben gyilkolás lehetőségétől. Sokszor nem is lehet észrevenni az ellenfelet,amikor őt teljes egészében eltakarja a növényzet és csak zoomolásnál lélegzet visszatartásnál körvonalazódik ki az ellenfél.
6) Ha már a távcsövezés szóba került. Nagyon jók azok a bevágások amikor végigköveti a kamera a golyó útját ahogy szétviszi az ellen fejét és ő rongybaba módjára hullik a porba. ÁMDE. Ez olyankor bosszantó tud lenni,amikor még 5 embert kellene záros határidőn belül lelőnöd és mikor visszatér hozzád a kamera akkor nem is oda néztél és célozz be egy másik embert.
7) Már a Call of Duty 2-ben is volt ilyen,hogy távcsöves puskával való célzásnál visszatartod a lélegzeted és így nem mozog annyira a kereszt. Ebben a játékban inkább skill(képesség) szinten kezelik,mint hagyományos emberi jellegzetességen. Így mikor egyszerre egy konvojjal kell elbánnod szükséges lenne,hogy gyakran tudj pontosan célozni. Amikor már nem tudod használni a képességet pár másodperc használat után,súlyos idők telnek el mire megint sikerül bevetni,addig pedig ripityára lőnek.
8) Egy pozitívum,hogy amikor tényleg egy távoli célpontot lősz le,akkor ugye a szél és egyéb tényezők miatt módosul a célkereszt és a valódi becsapódás helye.Ezt a célkereszt környéken levő piros kör jelzi.
9) Még egy dolog a térkép használat. Most egy olyan részen untam meg,ahol egy kivonási célpontra kell mennem. Az rendben van hogy megsemmisítettem a célpontokat és mennék a kimenekítési célpontra. Még az is oké,hogy a játékban mindvégig egy térkép van a jobb felső sarokban.Csak hogy.Ha egy olyan távoli pontra kell eljutnod ami kívül esik a térképen és 2 úton is el tudsz jutni,akkor nincs mód arra hogy nagyban lásd a térképet: Na itt vagyok én ott a cél,erre kell menni.Nem!Jegyezd meg honnan jöttél vagy próbáld ki mind a két utat.Én most a rosszabbikat választottam,ezért is kell most sokat gyalogolnom.
10) Apropó gyaloglás. A játékban sokszor haladok el hummer és egy járművek mellett. Úgyis olyan nagy távolságokat kell bejárnom miért nem lehet használnom. A Crysis és a Far Cry is meg tudta csinálni,hogy ha találsz egy járművet akkor tudd használni és esetleg gyorsabban odaérsz.Nem! Megemlíteném,hogy a játék ugyan olyan szép trópusi vidéken játszódik mint az előbb említett két játék.
11) Igaz hogy lenyűgöző a táj és ellátsz ameddig szeretnél. Mégis a bejárható pályarész egészen kicsi. Az ellenfelek is ezen a területen helyezkednek el. Aztán mikor kicsit elmennél távolabbi vidékekre két pálmalevél megállít holott az előbbieken egész egyszerűen átsétáltál. A másik két játékban hatalmas bejárható pályarész volt,itt úgy látszik ezt is megspórolták.
12) Az AI pedig nem lett eltalálva. Az említett probléma hogy az ellenség már 100 méterről kiszúr holott te még nem is látod a bokrok mögött. Máshol pedig amikor egy kisebb konvoj masírozik el előtted te pedig egy pálma levél és pár bokor takarta tisztáson állsz,akkor nem vesznek észre. De persze rajtad a filmekből ismert álcázott ruha található. Rád ragasztott levelek és barnára festett ruházattal. Néha pedig kapsz egy segítőt is,akinek szintén sas szeme van akár az ellenségnek,így ő mindig egy kilométerrel korábban figyelmeztet az ellenségre.
13) A térképen az ellenfeleket piros "<"-k jelzik. Ez nem is lenne nagy hátrány ha élesben elképzeljük,hogy a műholdról észrevehető ellenséges erőket feltüntetjük a katona számára és így könnyebb becserkészést lehetővé téve.De én úgy láttam,hogy csak akkor jelzi ki a térkép ha szól a csapattag vagy ha te meglátod. Ez így eléggé baromságnak tűnik. Vagy akkor úgy tudom elképzelni,hogy te küldöd fel az ellenség pozícióját a műholdnak és ő nyomon követi neked a mozgását.
Akárhogy is.Sokat fejlődött a City Interaktív. Nagyon jó mentési lehetőségek vannak. Ennek ellenére még mindig megvan az a gyerekes hülyeségei. Viszont eléggé játszható játék. Ha gondolod egy próbát megér. Te biztos vicces formában tudnád önteni ezeket a bugokat.
Az utolsó 100 komment: