Nagyon fura eset ez a Mortyr. Többé kevésbé rendszeresen kapom az üzeneteket, hogy "Igen, többnyire egyetértek a videókban elhangzottakkal, de szerintem akkor is jó játék a Mortyr, régen nagyon szerettem". Nagyon meglepő ez a Mortyr ragaszkodás, mintha egy régi, kultikus darab volna. Nekem régen kimaradt a Mortyr, ebben nem tudok hozzászólni, nagy hisztériát váltott-e ki ez a játék. Szóval én minden elfogultság nélkül állítottam a játékról azt amit.
Azt el kell ismerni, hogy a Mortyr más volt, mint egy sablon (rossz) játék. Most leírnám, hogy mik tetszettek benne:
- Maga az alapötlet nem rossz. Érdekes gondolat változtatni a történelmen, az egyfajta "mi lenne ha" történetek mindig is lenyűgöztek.
- Próbált más lenni. Amennyire bizarr látványvilág is volt a játékban (amit LSD-parádénak neveztem), valahogy örültem is, hogy valami extrát látok, amit másutt eddig nem nagyon.
- Szerintem nem próbálta túl komolyan venni magát, legalábbis ezek a röhejes szinkronok meg utcai plakátok ezt sugallták nekem. Kellő öniróniát mindig is nagyra értékeltem.
- Jó sok pálya volt
Aztán jöjjön a hosszabb lista, amik nem tetszettek
- Tudom, hogy minden videóban elmondtam kétezerszer, de egyszerűen nem lehet elégszer elmondani, hogy mi a francért ilyen sötét egy játék? Hiába nyomtam monitoromon max fényerőre a beállítást, a játékban sem lehetett javítani ezen. Elviselhetetlen volt a játék 70%-ban abszolút félhomályban közlekedni, annyira lehangoló volt, felfoghatatlan.
- Csalás. Komolyan, nem tudom elképzelni, hogy hogyan lehet ezt a játékot kódok nélkül végigvinni? Mintha az nem volna elég, hogy kevés a medikit, de lőszerileg teljesen megalázott helyzetbe kerülsz. Marhára unfair, hogy egy ellenségre kell x lőszer, akkor te a hullától felveszel x-10 lőszert. Hiába kapsz néhol rendes mennyiséget, ezzel a formulával marha gyorsan kifogysz. Valamint a kulcsokat megtalálni sem egy egyszerű feladat, nagyon könnyű elveszni. (Sötétségnek hála persze még inkább). A semmiből előbukkanó ellenségekről meg már nem is írnék.
- Írtam, hogy maga a történet jó, de a kivitelezés siralmas. Mint a videó végén mondtam, nem értem, hogy miért fordítja meg a játék a játékmenetet (tehát hogy a világháborúban kezdünk)? De ha már van egy időgépünk, nem volna az a leglogikusabb, ha egyből Hitlert nyírnánk ki, mikor mondjuk megszületik? (Olyan Red Alert stílusban).
- Gyanítom a korszerűbb gépek miatt volt, tehát a játék nem tehet róla, de a játékmenet olyan gyors volt, hogy beszarás. Követhetetlenül gyorsan mozogtam, nehéz volt így lőni, reagálni akármire is. Amit ti láttatok, az azért olyan, mert a Fraps mikor felvesz, kicsit lelassítja a játékmenetet. Most az egyszer jól jött!
Sokán támadtak korábban, hogy "mit fikázod a grafikát ilyen régi játéknál?". Most a felsorolásban véletlenül sem írtam be a grafikát, mert nem érdekel az engem. Mikor mutattam ronda Mortyr arcokat, csak azért tettem, mert szerintem poénosak voltak, nem ettől jó vagy rossz nálam egy játék. Szóval szerintem a Mortyr nem jó játék.Nem élveztem vele a játszást, felbosszantott, nagyon unfair, viszont néhol akaratlanul megnevettetett. Nem utálom a Mortyrt, csak mondjuk mint a Mesterlövésznél, úgymond tisztelettel bemutatok neki.
A 'Mortyr II' demójával régebben játszottam, az már egy egészen más kaliberű szar, nosztalgikus sárm nélkül.